Lokalizacja firmy to jedna z ważniejszych decyzji, jaką musimy podjąć przy zakładaniu własnej działalności gospodarczej. Od tego zależy, czy znajdziemy się wśród naszych potencjalnych klientów czy też w zupełnie obcym naszej firmie środowisku. Dobra lokalizacja to taka, która pozwala przedsiębiorcy na prowadzenie biznesu, który każdego miesiąca osiąga mniejsze i większe sukcesy. Aby jednak to możliwe, potrzebni są tylko klienci, tylko albo aż klienci.
Przedsiębiorco, czego szukasz?
Każde podejmowane przez nas decyzje muszą być poprzedzone zdefiniowaniem swoich potrzeb, oczekiwań i preferencji. Musimy wiedzieć, czego tak naprawdę szukamy, czyli jaki lokal wpisze się najlepiej w nasz biznesowy plan. Najważniejsze jest, przynajmniej na początku, odpowiedzieć sobie na kilka kluczowych pytań:
Szukając odpowiedzi na te pytania, warto jest się zastanowić nad skorzystaniem z pomocy ekspertów od nieruchomości, którzy doskonale znają branżę i będą w stanie nam odpowiednio doradzić, udzielić pewnych wskazówek i wyjaśnić wszelkie wątpliwości. W tym celu można przykładowo skorzystać ze wsparcia dewelopera kli.com.pl, który dzieli się swoją fachową wiedzą już od wielu lat.
Sklep, a siedziba firmy
Inne kryteria bierzemy pod uwagę przy wyborze lokalu dla sklepu, a zupełnie inne w przypadku siedziby firmy. Sklep powinien być usytuowany w miejscu, gdzie uczęszcza najwięcej klientów. Może się okazać, że nie będzie to wcale centrum miasta, a osiedle domków jednorodzinnych, czego przykładem może być mały sklep spożywczy czy też sklep ze świeżymi warzywami. Inaczej jest w momencie, kiedy szukamy lokalu na siedzibę naszej firmy. Kli.com.pl w takich okolicznościach proponuje lokalizacje dobrze skomunikowane z centrum miasta i z dostępem do miejsc parkingowych. Warto jest się zastanowić również nad przyszłością firmy. Być może po kilku miesiącach konieczne będzie wynajęcie większej ilości pomieszczeń, dlatego biurowiec i wynajmowane pomieszczenia biurowe powinny dawać taką możliwość.
Komunikat prasowy