Jak atrakcyjnie zaprezentować nieruchomość na sprzedaż? 5 dobrych pomysłów

Marek Szydełko
17.04.2017

Sprzedaż nieruchomości to bardzo dobry biznes, ale rynek bywa naprawdę kapryśny. Czasami można miesiącami czekać na nabywcę czując narastającą frustrację i widząc uciekające pieniądze. Doświadczeni pośrednicy doskonale wiedzą, że kluczem do zwrócenia uwagi na mieszkanie czy dom jest atrakcyjne zaprezentowanie nieruchomości, szczególnie w Internecie. Nie wiesz, jak to zrobić? Oto 5 gotowych pomysłów.

  1. Film – „żywy” obraz znacznie lepiej przemawia do wyobraźni i wydaje się nam znacznie bardziej atrakcyjny niż chociażby zdjęcia. Branża pośredników nieruchomości coraz częściej to wykorzystuje, dlatego można się już spotkać z profesjonalnymi filmami pokazującymi zainteresowanym całą nieruchomość. W przypadku domów wykonuje się nawet ujęcia z drona. Prawidłowy montaż, przyjemny podkład muzyczny – to gotowy sposób na to, aby ściągnąć tłumy potencjalnych nabywców.
  2. Zdjęcia wysokiej jakości – jeśli zrobisz kilka niechlujnych zdjęć telefonem komórkowym, to Twoja nieruchomość na pewno nie będzie się na nich prezentować zbyt korzystnie. Lepiej jest zainwestować w profesjonalną sesję zdjęciową wykonaną przez fotografa specjalizującego się w dokumentowaniu obiektów architektonicznych oraz wnętrz.
  3. Wizualizacja – to rewelacyjny sposób na atrakcyjną prezentację nieruchomości, która nie jest jeszcze wybudowana lub wykończona. Szczególnie dobrze sprawdza się to w przypadku mieszkań w stanie deweloperskim. Białe ściany i gołe posadzki nie zrobią na nikim wrażenia. Dlatego warto zainwestować w profesjonalną wizualizację wnętrza, dzięki której potencjalni nabywcy będą mogli sobie wyobrazić mieszkanie po wykończeniu.
  4. Dobry, sugestywny opis nieruchomości – osoby szukające mieszkania czy domu w równym stopniu chcą zrealizować swoją życiową potrzebę, jak i spełnić marzenia. Szukają czegoś idealnego (oczywiście na miarę ich budżetu), wspaniałego miejsca, w którym będą szczęśliwi. Profesjonalny opis nieruchomości może ich przekonać, że właśnie coś takiego znaleźli. Większość opisów to suche wyliczanki cech lokalu, tymczasem naprawdę warto spróbować wywołać w nabywcach pozytywne emocje.
  5. Rzut 3D – płaskie rzuty mieszkań i domów są nudne. Dlatego deweloperzy coraz częściej inwestują w rzuty trójwymiarowe, które umożliwiają zainteresowanym odbycie wirtualnego spaceru po lokalu i łatwiejsze zorientowanie się w układzie pomieszczeń.

Atrakcyjnie zaprezentowana nieruchomość będzie się cieszyć znacznie większą popularnością na rynku. Każda dodatkowa wizyta oglądających sprawia, że szanse na szybką sprzedaż lokalu wyraźnie rosną.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie