Planujesz sprzedaż mieszkania? Na pewno chcesz, aby cały proces przebiegł sprawnie, szybko, a uzyskana cena była dla Ciebie satysfakcjonująca. Najlepiej byłoby tutaj skorzystać z usługi pośrednictwa, ale to wiąże się z dodatkowymi kosztami. Chcąc ich uniknąć musisz samodzielnie napisać ogłoszenie i oczywiście je opublikować. Gdzie warto to zrobić? Oto kilka sprawdzonych propozycji.
Zaletą tego portalu jest jego ogromny zasięg. Mnóstwo osób szukających mieszkania zaczyna od przejrzenia ofert sprzedaży opublikowanych właśnie na OLX. Jeśli więc chcesz maksymalnie zwiększyć swoje szanse na znalezienie nabywcy, to nie może zlekceważyć tego portalu. Atutem jest również to, że na OLX można opublikować ogłoszenie sprzedaży mieszkania za darmo, choć wtedy licz się z tym, że ugrzęźnie ono w gąszczu innych ofert. Warto więc pomyśleć o jakiejś formie wyróżnienia ogłoszenia.
Największy na świecie portal społecznościowy jest naturalnym miejscem publikacji ogłoszenia o sprzedaży mieszkania. Tutaj jednak radzimy skupić się na lokalnych grupach – miejskich lub gminnych. Możesz też poprosić znajomych o udostępnienie postu z ogłoszeniem, co automatycznie zwiększy jego zasięg. Uwaga! Z pewnością dostaniesz mnóstwo wiadomości prywatnych od… pośredników, którzy zaproponują Ci swoje usługi.
Jest co najmniej kilka portali typowo przeznaczonych do publikacji ogłoszeń o sprzedaży nieruchomości – największym z nich jest otodom.pl. Zaletą tego rozwiązania jest fakt, iż na takie portale zaglądają wyłącznie osoby rzeczywiście zainteresowane zakupem (czego nie można powiedzieć o OLX). Minimalizujesz więc ryzyko otrzymywania wiadomości czy telefonów od ludzi chcących zamienić się na samochód etc. Wada? Opublikowanie ogłoszenia jest płatne.
Wiele osób zupełnie o nich zapomina, tymczasem takie ogłoszenia wciąż mogą być całkiem skuteczne, w dodatku ich rozwieszenie prawie nic Cię nie kosztuje. Rozwieś je w pobliżu bloku i na drzwiach klatki schodowej (może ktoś z sąsiadów zna kogoś zainteresowanego zakupem?), podając swój numer telefonu. Ważne, aby w ogłoszeniu podać cenę wyjściową – w przeciwnym razie wiele osób zrezygnuje z kontaktu.