Dlaczego warto jeść kiszoną kapustę?

Kiszona kapusta na pewno nie należy to produktów z kategorii „trendy”. Jest zbyt swojska, mało efektowna i jeszcze ma taką pospolitą nazwę (nie to co chociażby jarmuż). Jeśli jednak zależy Ci nie na tym, aby komuś zaimponować, ale wyłącznie na własnym zdrowiu, koniecznie włącz kapustę kiszoną do swojej diety i sięgaj po nią nawet codziennie. Dlaczego warto? Tego dowiesz się z naszego poradnika.

Kapusta kiszona to bogate źródło witaminy C

Pod tym względem wyprzedza o kilka długości inne warzywa, poza kapustą świeżą, która zawiera jednak więcej witaminy C. Nieprzypadkowo jednak nasze babcie uważały, że jedzenie kiszonej kapusty i picie soku z procesu kiszenia gwarantuje dobrą odporność. Zamiast więc suplementować witaminę C, po prostu zacznij częściej jeść kiszoną kapustę – i to nie tylko do obiadu.

Bardzo zdrowa przekąska

Kiszona kapusta jest smaczna, ale przede wszystkim zasobna w bezcenne składniki. Jednym z nich są probiotyki, czyli bakterie powstające w procesie fermentacji. Pełnią one bardzo ważną rolę w ludzkim organizmie, wzbogacając zdrową florę jelitową – to dzięki nim w przewodzie pokarmowym następuje produkcja witaminy K i witamin z grupy B. Ponadto probiotyki mają niebagatelny wpływ na wzmacnianie odporności i prawidłową pracę jelit.

Jest niskokaloryczna

Kapusta kiszona to świetny produkt dla osób będących na diecie redukcyjnej. 100 g tego przysmaku dostarcza organizmowi tylko 16 kcal – dla porównania kapusta świeża jest dwukrotnie bardziej kaloryczna. Jak to możliwe? Otóż w procesie fermentacji większość węglowodanów zawartych w kapuście ulega przemianie do kwasu mlekowego. Jeśli więc chcesz schudnąć, a wieczorem nie możesz się oprzeć pokusie chrupania czegoś na kanapie, sięgaj właśnie po kiszoną kapustę.

Kiszona czy kwaszona?

Choć ich nazwy brzmią podobnie, to w rzeczywistości mówimy tutaj o zupełnie różnych produktach. Kapusta kiszona powstaje w procesie kiszenia, któremu towarzyszy fermentacja. Z kolei kapusta kwaszona to po prostu poszatkowana kapusta, do której dodano ocet i przyprawy. Jest mniej wartościowa dla organizmu i o wiele bardziej kaloryczna.

Aby odróżnić kapustę kiszoną od kwaszonej, wystarczy przyjrzeć się produktowi oferowanemu np. na bazarku. Kapusta kiszona ma żółte zabarwienie, jest bardzo kwaśna, również pod względem aromatu. Kapusta kwaszona ma biały kolor, wyraźnie czuć aromat octu, a w smaku jest słodka.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.