De Longhi

Maciej Piwowski
09.05.2015

Firma De’Longhi zawdzięcza swój rynkowy sukces stałemu rozwojowi oraz wprowadzaniu swoich produktów na różne segmenty rynku urządzeń AGD. Założony sto lat temu warsztat rzemieślniczy działał początkowo, jako małe przedsiębiorstwo dostarczające systemy grzewcze dla innych przedsiębiorstw.

W 1970 roku nastąpił pierwszy zwrot w historii funkcjonowania firmy. Wprowadzono własną markę i pod nazwą De’Longhi zaczęto sprzedawać produkty na rynku detalicznym. W 1975 roku wprowadzono na rynek pierwszy przenośny grzejnik, który od razu osiągnął niebywały sukces. Lata 80-te ubiegłego stulecia to ekspansja firmy na rynek amerykański oraz pierwsze debiuty urządzeń kuchennych marki De’Longhi.

Dywersyfikacja gamy produktów stanie się wkrótce jednyn z najsilniejszych atutów marki. Grzejniki do dziś pozostały niezwykle ważnym segmentem  rynku  dla De’Longhi, ale doskonale sprzedają się także przenośne klimatyzatory, odkurzacze wodne czy frytkownice i żelazka. Lata 90 XX wieku to intensywny rozwój struktur handlowych firmy, oparty na otwarciu przedstawicielstw w wielu krajach w Europie i na świecie.

Znaczący punkt zwrotny w historii firmy przynosi rok 2001, gdy Grupa De’Longhi przejęła doskonale zadomowioną na europejskim rynku markę urządzeń AGD Kenwood. Od tej chwili produkty do przygotowania potraw dominują w strategii handlowej firmy. Marka De’Longhi utrzymuje pozycję lidera w segmencie ekspresów do kawy, a dla marki Kenwood najbardziej charakterystyczne są wielozadaniowe roboty kuchenne. Każda z marek zachowują osobną tożsamość i specjalizację asortymentową, obie cieszą się bardzo wysokim wskaźnikiem zaufania wśród konsumentów, nie tylko w Europie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie