Sprzedaż internetowa a znaczenie opakowań do wysyłki

Maciej Piwowski
24.05.2021

W dobie pandemii wzrosło zainteresowanie zakupami online. Użytkownicy chętnie korzystają z tej opcji nie tylko ze względu na okresowo zamykane sklepy. Sprzedawcy znaleźli sposób, by poradzić sobie z trudną sytuacją wynikającą z lockdownu, ale i przekonać klientów, że na stałe mogą dokonywać zakupów zarówno stacjonarnie, jak i przez Internet.

Gdy trwa walka o klienta, a i użytkownik-klient jest bardziej świadomy swoich oczekiwań i potrzeb, znaczenie ma każdy detal, w tym czas dostawy czy metoda pakowania przesyłek. Ten ostatni element to świetny sposób na marketing, a przy tym okazja, by zatrzymać przy sobie klienta.

Opakowanie, które ma znaczenie

Klienci zamawiając w sieci liczą na to, że przesyłka dotrze do nich możliwie szybko. Nie lubią przy tym płacić zbyt dużych pieniędzy za czas dostawy, ale i oczekują, że zamówiony towar nie będzie posiadał żadnych uszkodzeń. Takie sytuacje są za każdym razem zniechęcające, bo oznaczają stratę pieniędzy, zaufania do sprzedawcy oraz czasu na złożenie reklamacji.

Transport rządzi się swoimi prawami. Choć kurierzy starają się zadbać o pakunki wysyłane do klientów, nierzadko zdarza się, że pakunek zostaje uszkodzony lub całkowicie zniszczony – niekoniecznie z winy dostawcy. Wystarczy pozornie błahy wypadek na drodze, niekorzystne warunki pogodowe czy też inne nieprzewidziane okoliczności.

To właśnie z tych powodów tak ważne jest, aby właściwie i dokładnie zabezpieczyć każdą paczkę – zarówno od wewnątrz, jak i od zewnątrz. Wybór musi padać na sprawdzone, odpowiedniej jakości artykuły do pakowania. Takie produkty można znaleźć w sklepie https://e-hurtownia-opakowan.pl/.

Przydatne artykuły i akcesoria do pakowania

Karton to podstawa. Grubość i rodzaj zastosowanej tektury muszą być dopasowane do rodzaju i wagi produktu, który będzie wysyłany do klienta. Ogólna zasada wskazuje, aby ciężkie i nieporęczne artykuły umieszczać w mniejszych i grubszych kartonach – dla bezpieczeństwa przesyłki oraz łatwiejszego przenoszenia paczki, bez ryzyka uszkodzenia opakowania. Lżejsze rzeczy można umieszczać w większej ilości w dużych kartonach, bo to ogranicza koszty przesyłki, a spory karton nie sprawia problemów podczas podnoszenia.

We wnętrzu pakunku powinny się znaleźć dodatkowe materiały zabezpieczające. Zamówione produkty można owinąć folią bąbelkową, która chroni przed uszkodzeniami mechanicznymi i amortyzuje wstrząsy. Wolne przestrzenie wypełnia się skropakiem lub poduszkami powietrznymi. Ich zadaniem jest wyeliminowanie przesuwania się zawartości w trakcie transportu.

Do pakowania na zewnątrz niezbędna jest taśma pakowa, najlepiej z klejem, który jest odporny na działanie czynników atmosferycznych. Dodatkowo warto zastosować folię stretch. Ona również chroni przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi, ale i nie pozwala dostać się do środka pakunku, jakimkolwiek zanieczyszczeniom. Stretchową folią można owinąć kilka paczek, co zaowocuje efektem trwałego „sklejenia” ze sobą pakunków – finalnie oznacza to łatwiejszy transport.

Dodatkowe oznaczenia

Zarówno na taśmach pakowych, jak i samych kartonach można umieścić firmową reklamę – logo, hasło przewodnie, dane kontaktowe. To doskonały sposób na dodatkową reklamę; przy tym skuteczną i stosunkowo niedrogą, bo przecież paczka przechodzi przez wiele rąk, i nigdy nie wiadomo, które z nich będą należały do następnego klienta.

Napis na taśmie lub kartonie jest również informacją dla kuriera, jak powinien się obchodzić z paczką. Można bowiem umieszczać teksty typu „uwaga szkło”, „nie rzucać”, „tą stroną do góry”. Dostawca dzięki temu wie, że musi ostrożniej obchodzić się z daną przesyłką.

Sposób i materiały zastosowane do pakowania to niezwykle ważne elementy w sprzedaży internetowej. Każdy sprzedawca powinien zwrócić na nie uwagę.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie