Trudno w każdym większym mieście znaleźć kierowcę, który nie narzeka. Na korki, ceny paliwa i ubezpieczenia czy brak miejsc do parkowania. Czy słusznie? Polskie miasta zaczynają się dusić od samochodów. Problem braku miejsc postojowych na głównych ulicach, w centrach miast, osiedlach powoduje, że wszyscy na gwałt szukają rozwiązań na parkowanie dla upoważnionych osób.
Polskie miasta zaczynają się dusić od samochodów. Problem braku miejsc postojowych na głównych ulicach, w centrach miast, osiedlach powoduje, że wszyscy na gwałt szukają rozwiązań na parkowanie dla upoważnionych osób.
Słupki parkingowe to aktualnie coraz częściej wykorzystywane rozwiązanie służące ograniczeniu wjazdu.
Zapory parkingowe dzielą się na automatyczne, półautomatyczne, i stałe. Wybierając konkretny typ słupków parkingowych należy brać pod uwagę potencjalne zagrożenia na jakie może być narażone zabezpieczane miejsce, intensywność ruchu, cel zabezpieczenia (odgrodzenie miejsc parkingowych, zabezpieczenie wjazdu na teren wyłączony z ruchu).
Możliwe jest także stworzenie systemu parkingowego ze strefami wyłączenia z ruchu do których wjazd mogą mieć tylko wybrani użytkownicy
Automatyczne słupki parkingowe stanowią doskonałą alternatywę dla tradycyjnych szlabanów. Umożliwiają szybkie i solidne zablokowanie przejazdu bądź miejsc parkingowych w zatłoczonych terenach miejskich. Są naturalnym uzupełnieniem systemów parkingowych zapewniając przy okazji większe bezpieczeństwo.
Stosuje się je często w miejscach, gdzie warunki nie pozwalają na montaż tradycyjnego szlabanu. Doskonale komponują się z każdym otoczeniem. Z powodzeniem stosowane są w nowoczesnym budownictwie, ale także wśród zabytkowej architektury. Zapewniają swobodę ruchu pieszych, którzy nie muszą omijać szlabanu.
Automatyczne zapory mogą być elektromechaniczne bądź hydrauliczne. Elektromechaniczne zapory drogowe stosuje się w miejscach z niewielkim natężeniem ruchu (małe parkingi, blokady miejsc postojowych). Natomiast hydrauliczne słupki parkingowe świetnie zdadzą egzamin przy większej intensywności ruchu (blokada ulic, wjazdów, placów).
Jednym ze światowych liderów w technologiach produkcji słupków jest włoska firma Fadini.
Automatyczne zapory drogowe włoskiej marki FADINI oferowane są w Polsce przez firmę BRAMAR. Słupki Fadini wykonane są w technologii hydraulicznej, dzięki czemu charakteryzują się niezawodnością we wszystkich warunkach pogodowych. Cechują się przy tym niskim poziomem hałasu oraz odpornością na szkodliwe działania czynników zewnętrznych. Technologia hydrauliczna pozwala im pracować bezawaryjnie w temperaturach -40 do +80 st. Przeznaczone są do intensywnej eksploatacji. Rozwiązania marki Fadini stanowią od 30 lat numer jeden na świecie.
Słupki dostępne w ofercie różnią się średnicą, wysokością, oraz szybkością działania. Zapory drogowe CORAL i VIGILO zostały zaprojektowane, aby zabezpieczyć miejsca takie jak parkingi i drogi dojazdowe przed dostępem pojazdów nieupoważnionych. Średnica słupków to 100 mm (CORAL) i 200 mm (VIGILO). Wysuwają się na wysokość od 500 do 800 mm. Opcjonalnie mogą być wyposażone w oświetlenie LED, dzięki czemu będą bardziej widoczne szczególnie po zmroku.
Zapory TALOS charakteryzuje dużo większa wytrzymałość, a co za tym idzie, gwarantują większe bezpieczeństwo. Średnica słupków to 275 mm, a wysuwają się na wysokość od 500 do 1000 mm. Dzięki zwiększonej odporności na uderzenia skutecznie zabezpieczą drogi dojazdowe, place, wjazdy na tereny strzeżone. Istnieje możliwość personalizacji słupków folią polimerową z dowolnym nadrukiem.
Wszystkie słupki automatyczne marki FADINI mogą być opcjonalnie wyposażone m.in. w:
Zapory hydrauliczne FADINI oferowane przez firmę BRAMAR to bez wątpienia jedno z najlepszych dostępnych na rynku rozwiązań do kierowania ruchem pojazdów na terenach miejskich gdzie dostęp mogą mieć tylko wybrane pojazdy. Świetnie wpisują się w krajobraz współczesnego budownictwa, wyglądając estetycznie i nowocześnie. Słupki spełniają jednocześnie nadrzędne zadanie, jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa, radząc sobie bez zarzutu ze sprawnym funkcjonowaniem wjazdów i wyjazdów na zabezpieczany teren.
Artykuł partnera.