Podstawowym zadaniem stojącym przed pośrednikiem nieruchomości jest szybkie znalezienie nabywcy, a następnie sprawne przeprowadzenie procesu sprzedaży mieszkania, domu czy działki. Obecnie jednak biura nieruchomości zaczynają oferować znacznie więcej usług, dzięki czemu mogą się wyróżnić na tle konkurencji i zagwarantować klientom coś ekstra. Z czego warto skorzystać?
Home staging to profesjonalne przygotowanie nieruchomości do sprzedaży, które zyskuje coraz większą popularność na naszym rynku – w USA jest standardem od wielu lat. Kto jak kto, ale zawodowi pośrednicy nieruchomości najlepiej wiedzą, co „sprzedaje mieszkanie”. Znają oczekiwania klientów, bo odbyli z nimi setki rozmów.
W taką usługę zdecydowanie warto zainwestować, jeśli zależy Ci na szybkiej sprzedaży nieruchomości. Pośrednik przygotuje mieszkanie czy dom w taki sposób, aby znacząco rozszerzyć grupę potencjalnych nabywców. Nie będzie się przy tym kierować sentymentami, co często jest kulą u nogi dla samych właścicieli.
Nawet najpiękniejsze i najatrakcyjniej wycenione mieszkanie nie znajdzie szybko nabywcy, jeśli będzie promowane ogłoszeniem zawierającym fatalnej jakości zdjęcia. Naprawdę warto zainwestować w profesjonalną sesję zdjęciową, której organizacją może się zająć pośrednik nieruchomości. Specjalista zna fotografów, którzy potrafią świetnie oddać potencjał mieszkania na zdjęciach lub nawet nieco go „podkolorować”.
W przypadku sprzedaży domu, bardzo dobrym pomysłem będzie natomiast zainwestowanie w profesjonalny film promocyjny z ujęciami kręconymi z lotu ptaka – oczywiście przy pomocy drona. Taki film natychmiast zwiększy zainteresowanie nieruchomości wśród potencjalnych nabywców, ponieważ jest elementem wyróżniającym ogłoszenie w tłumie innych ofert.
Takie rozwiązanie jest rzadko stosowane przy sprzedaży indywidualnej, a szkoda, bo drzwi otwarte to świetna okazja, aby zwiększyć szanse na szybkie znalezienie nabywcy. W ciągu jednego dnia można zaprezentować nieruchomość kilku czy kilkunastu potencjalnym kupcom, oszczędzając przy tym czas – również na każdorazowe przygotowywanie lokalu do oględzin.
Pośrednik nieruchomości bez problemu zorganizuje dzień otwarty i odpowiednio wypromuje to wydarzenie – np. w mediach społecznościowych czy lokalnej prasie. Może również zadbać o catering i przejmie od właścicieli obowiązek oprowadzenia zainteresowanych po nieruchomości.
Za każdą z tych usług trzeba oczywiście dodatkowo zapłacić, jednak w większości przypadków jest to inwestycja, która się zwróci. Atrakcyjnie zaprezentowana nieruchomość osiągnie bowiem wyższą cenę sprzedaży.