Home branding: na czym to polega?

Antoni Kwapisz
23.07.2018

Brand, czyli marka, to fundament powodzenia biznesu. Każdej firmie powinno zależeć na zbudowaniu wiarygodnej, atrakcyjnej i profesjonalnej marki, ponieważ dzięki temu o wiele łatwiej można pozyskiwać klientów i nie musieć kusić ich wyłącznie niskimi cenami. Ta sama zasada obowiązuje na rynku nieruchomości, gdzie wielką karierę robi termin home branding. Przeczytaj, na czym to dokładnie polega.

Czym jest home branding?

Home branding to budowanie marki nieruchomości w taki sposób, aby zwiększyć jej atrakcyjność i skierować ofertę dokładnie do grupy docelowej. Dzięki temu działaniu właściciel mieszkania, domu czy działki znacznie zwiększa swoją szansę na szybką sprzedaż, ponadto nie musi wcale skupiać się na zaoferowaniu jak najniższej ceny.

Celem home brandingu jest przekonanie potencjalnych nabywców, że dana nieruchomość jest wręcz dla nich stworzona. Chodzi tutaj o wywoływanie pozytywnych emocji i podkreślanie atutów danego lokalu, które idealnie trafiają w potrzeby grupy docelowej.

Prawidłowo przeprowadzony home branding praktycznie gwarantuje szybką sprzedaż nieruchomości za korzystną cenę. Gdy nabywca ma do wyboru np. 3-4 nieruchomości o podobnym metrażu, wyposażeniu i w tej samej lokalizacji, a różnice cenowe między nimi nie są rażące, to zawsze postawi na ofertę, która wywołuje u niego miłe skojarzenia, została przez niego zapamiętana, od razu wpadła mu w oko.

Home branding krok po kroku

W home brandingu zaczynają się specjalizować profesjonalne agencje pośrednictwa nieruchomości. Nie oznacza to jednak, że nie możesz przeprowadzić tego procesu na własną rękę. Musisz jednak stosować się do kilku podstawowych zasad.

Przede wszystkim zacznij od określenia grupy docelowej nieruchomości. Wyobraź sobie, kto może szukać takiej oferty: rodzina, singiel, studenci, starsze małżeństwo, samotny emeryt, firma? Wiedząc to będzie Ci o wiele łatwiej stworzyć atrakcyjny opis nieruchomości.

Kolejną kwestią jest wystrój. Jeśli wiesz, kto jest Twoim „idealnym klientem”, dopasuj wygląd lokalu do jego preferencji. To bardzo ważne, ponieważ powinno być dla Ciebie oczywiste, że np. młode małżeństwo niekoniecznie zainteresuje się mieszkaniem wykończonym w stylu rustykalnym.

Teraz możesz już przejść do zrobienia zdjęć nieruchomości. Naprawdę warto tutaj skorzystać z pomocy profesjonalnego fotografa. Atrakcyjne zdjęcia znacznie zwiększają popularność ogłoszenia i mogą zagwarantować o wiele więcej telefonów od zainteresowanych nabywców.

Został nam jeszcze opis oferty. Zapoznaj się z podstawowymi zasadami tworzenia atrakcyjnych treści sprzedażowych. Zadbaj o chwytliwy nagłówek – dzięki niemu nabywcy nie przegapią ogłoszenia w natłoku podobnych ofert. Treść powinna być dopasowana do grupy docelowej, chwytliwa, napisana poprawną polszczyzną. Należy skupić się na korzyściach, jakie osiągnie nabywca danej nieruchomości.

Home branding to także inne działania, które mają na celu popularyzację oferty sprzedaży nieruchomości. Możesz do tego wykorzystać np. media społecznościowe.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie