Konkurencja panująca na rynku gazu ziemnego sprawia, że sprzedawcy dbają o względy klientów – oferując im niższe ceny i coraz to lepsze warunki umowy. Czy zmiana sprzedawcy gazu ziemnego w gospodarstwie domowym wiąże się z przerwą w dostawie? Dziś objaśniamy pokrótce ten pozbawiony zbędnych formalności proces!
Głównym motywem skłaniającym właścicieli domów jednorodzinnych do zmiany sprzedawcy gazu jest oczywiście niższa cena. Za dostarczenie paliwa do budynku odpowiada dystrybutor, jednak jego cena zależy w dużej mierze od oferty skonstruowanej przez sprzedawcę. Znalezienie najtańszej oferty w okolicy to źródło potencjalnych ogromnych oszczędności w trakcie trwania sezonu grzewczego.
Procedura zmiany sprzedawcy może obecnie odbyć się całkowicie przez internet. Po wyborze najkorzystniejszej oferty wystarczy podpisać umowę z nowym sprzedawcą korzystając z elektronicznego podpisu eSign i zaczekać do zakończenia okresu wypowiedzenia obecnej umowy. Pozostałe formalności nie interesują już finalnego odbiorcy. To nowy sprzedawca gazu wypowiada umowę dotychczasowemu, a następnie informuje o tym fakcie dystrybutora. Czy podpisanie nowej umowy z innym podmiotem ma jakieś wady?
Niektórzy właściciele domów obawiają się, że zmiana sprzedawcy spowoduje czasową przerwę w dostawie gazu. W rzeczywistości nie ma się czego obawiać. Wszystkie aspekty techniczne związane z dostawą paliwa leżą po stronie dystrybutora, a nie sprzedawcy, dlatego będzie ono dalej docierać przy pomocy tej samej infrastruktury z tą różnicą, że odbiorca zapłaci za gaz innemu podmiotowi.
Nowe, niższe faktury to tak naprawdę jedyna zmiana. Gazomierz jest własnością dystrybutora, dlatego nie jest konieczna wymiana tego urządzenia. Więcej na temat tańszego gazu dla gospodarstw domowych można przeczytać pod adresem: https://poprostuenergia.pl/gaz-dla-domu/.
Zmiana sprzedawcy gazu to potencjalne źródło pokaźnych oszczędności, nie wymagające podejmowania wysiłku i straty czasu!
Artykuł partnera.